Primești puncte de fidelitate pentru fiecare comandă!

PUNCTUL DIN CARE SPORTUL POATE DEVENI NESĂNĂTOS

PUNCTUL DIN CARE SPORTUL POATE DEVENI NESĂNĂTOS

Punctul din care sportul poate deveni nesănătos

Mișcarea este recomandată în orice regim de viață sănătos. De la mersul pe jos, la antrenamentele complexe, toate ajută la menținerea greutății optime, dar și la întreținerea sistemului cardiovascular. Mai mult, activitatea fizică se manifestă și în diminuarea riscului de apariție a depresiei.

Lista de beneficii poate continua, dar există și reversul medaliei. Sportul excesiv poate anula o parte dintre beneficiile pe care le aduce, ba chiar poate să vină cu o serie de efecte negative.

Cât sport devine prea mult?

Este greu de definit deoarece orice om reacționează diferit la efort, se reface diferit. Totuși, din punct de vedere medical, specialiștii recomandă 150 de minute de sport pe săptămână, respectiv trei ședințe de mers la sală sau altfel de sesiuni de exerciții fizice.

Chiar dacă aceasta este recomandarea pentru o mare parte dintre cei care practică sportul în mod regulat, s-ar putea ca cele 150 de minute de activitate fizică intensă să nu fie suficiente.

De unde știi că faci prea mult sport?

De obicei, prea mult sport vine și cu un deficit de hrană, respectiv combustibil care să alimenteze activitatea intensă a organismului, la care se adaugă odihna insuficientă. Astfel, apare oboseala, durerile musculare, crampele, anxietatea și chiar deteriorarea relațiilor sociale, elemente care sunt semne clare ale unui program de sport mult prea intens. Mai mult, fără alimentație și odihnă corespunzătoare, se ajunge la un platou. Oricât de mult te-ai mai antrena și oricâte sacrificii ai mai face, nu mai reușești să progresezi din perspectiva performanțelor.

Ce trebuie să faci?

În cazul în care constați că ai simptomele unui program sportiv prea intens, rărește antrenamente și fă-le mai puțin solicitante o perioadă. Lasă corpului timp să se refacă, încearcă să îți completezi dieta cu niște suplimente alimentare care te vor ajuta să-ți completezi deficiențele.

După o perioadă de refacere, poți reveni la antrenamentele intense. Totuși, ține cont să alternezi perioadele de antrenamente intense cu perioadele de refacere.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!